Innhold

Veiviser: fra søknad til avslutning av tjeneste

I denne artikkelen får du hjelp trinn for trinn – fra du opplever et behov for hjelp, til tjenesten skal vurderes, endres eller avsluttes. Du finner også informasjon om hvilke helse- og omsorgstjenester som finnes, og hvordan du kan gi en tilbakemelding eller klage dersom noe ikke fungerer som det skal.

🏠 Behov  - Før du søker

📋 Søknad

Moss kommune har ett felles søknadsskjema for helse- og omsorgstjenester.

🔎 Kartlegging

📄 Vedtak

⚖️ Klage og tilbakemelding

🤝 Fra vedtak til hjelp i praksis

🔁 Evaluering og endringer i behov

📄 Avslutning av tjenesten/ avvikling

Kontakt

Hvis du har lest om tjenestene våre og fortsatt har spørsmål, kan du ta kontakt med kommunetorget på telefon 69 24 80 00 (mandag - fredag kl. 09.00 - 15.00) eller besøk oss i Dronningensgate 15 (mandag - fredag: kl. 09.00 - 15.00).

Du kan også ta kontakt med oss i helsetjenester og koordinering tlf. 488 91 756 (mandag-fredag kl. 09:00 - 11:00).

Dersom du har vedtak og mottar helsetjenester, så kan du kontakte disse tjenestene direkte via helsenorge.no. Her kan man sende og motta meldinger, se avtaler, avbestille besøk, og få varsler om utførte hjemmebesøk. 

Du kan lese mer om det på Helsenorge sin hjemmeside. 

Les mer om hvordan du kan ha dialog med kommunale hjemmetjenester via Helsenorge.