Moss kommune gjennomførte 09.09.20 oppstartsamling for årets nye lærlinger med sine veiledere. Lærlingkoordinator Wenche Skaar, HR konsulent Malin Josefsen, HR konsulent Anita Aker og varaordfører Tor Petter Ekroll ønsket alle velkommen. Ca. 38 nye lærlinger har deltatt på møte.

Fra 1. september 2020 innføres egenandel på kommunal fysioterapibehandling i hjemmet og for deltakelse i gruppetreninger i Moss kommune. Kommunen har fått reduserte overføringer fra staten siden 1.1.2017 da det er forventet innkreving av egenandeler fra pasienter. Dette har ikke vært igangsatt tidligere.

Hold deg oppdatert på Bane NOR sitt pågående arbeid med hensyn til trafikk og anleggsvirksomhet.

Nyt sommer og ferie med enkel tilgang til lesestoff. Via ditt bibliotek har du tilgang til tusenvis av bøker, lydbøker, aviser, blader og filmer. Det digitale biblioteket er åpent døgnet rundt, hele året. Med lånekort har du tilgang til alle bibliotekets tjenester.

Inspiria science center i Sarpsborg tror den storslåtte utstillingen Dinosauria – Fakta og myter vil trekke hele 10 000 ekstra besøkende til vitensenteret. De kunne endelig åpne dørene for publikum 3. juli, lang tid etter å ha vært stengt siden koronautbruddet i mars.

Ta med familie og venner og kos dere med quiz langs 5 spennende naturstier rundt om i Moss kommune. Om dere i tillegg sender inn løsningsordet som gjemmer seg bak quizen er dere med i trekningen av kinobilletter.

Riktig pasientinformasjon til riktig tid, bidrar til en enklere hverdag hos hjemmetjenesten i Moss.

Det ble en annerledes tilbudsbefaring for prosjekt Utomhus, oppgradering i ni barnehager i Moss. Prosjektet ledes av MKEiendom og befaringen ble gjennomført ved bruk av droneteknologi. 20 enterprenører møtt opp på Hoppern skole for befaringen. Alle uteområder i barnehager ble filmet i forkant av prosjektets byggeleder Martin Sørby fra byggeleder firma A.L.Høyer Askim. "Det er første gang MKEiendom gjennomfører en virtuell tilbudsbefaring og det blir nok ikke siste gang. Det ble veldig effektivt da det hele tok i overkant av to timer, normalt ville vi brukt en hel dag", forteller Marcela Lie. "Og vi slipper å utsette seg selv og andre for smitte i i disse korona-tider. I tillegg er det miljøvennlig da alle måtte kjøre kun til ett sted", avslutter hun.