Kommunalområde plan, miljø og teknikk

Bruk rullefelt (scrollbar) under figur for å se hele innholdet.

Direktør for Plan, miljø og teknikk Nils Erik Pedersen

Nils Erik Pedersen, direktør for plan, miljø og teknikk - Klikk for stort bildeNils Erik Pedersen, direktør for plan, miljø og teknikk

Besøksadresse:
Moss

Telefon:
69 24 80 00

Kommunalområde plan, miljø og teknikk har myndighets-, forvaltnings- og driftsoppgaver innenfor drikkevannsforsyning, avløpshåndtering, renovasjon, vei- og trafikkanlegg, parkering, parker- og grøntanlegg, miljø, oppmåling,  kart, plan- og byggesak.

Tjenesteområdene har viktige grensesnitt mot MOVAR IKS. Kommunalområdet har også ansvar for overordnede planer.

Kommunalområde plan, miljø og teknikk består av enhetene:

• plan, byggesak og geodata
  • samfunnsutvikling
  • miljø og landskap
  • kommunalteknikk

Kommunalområdet har omlag 180 svært kompetente og dedikerte medarbeidere organisert i disse enhetene.

Kommunalområdet forvalter et bredt spekter av lover og regelverker innenfor ansvarsområdet. I tillegg utføres driftsoppgaver innenfor områdene vann, avløp, park og friluft med mer. En vesentlig del av aktiviteten finansieres direkte fra gebyrer og er selvkostfinansiert.

Sammen med næringsliv og utbyggingsaktører har Moss kommune store ambisjoner for videreutvikling av kommunen, blant annet omfattende utbyggingsprosjekter innen blant annet samferdsel og teknisk infrastruktur.