Alvorlig hendelse ved Verket skole

Det har vært en alvorlig hendelse ved Verket skole hvor en elev er påført knivskader på vei til skolen. Politiet opplyser at gjerningspersonen er pågrepet.

Foreldrene til barnet som er skadet er informert.

Pyskososialt kristeam, skolehelsetjenesten og skoleledelsen i kommunen er på Verket skole for å følge opp elever, foresatte og ansatte som har behov for det.

Det er elever som har vært vitne til hendelsen, og politiet kartlegger nå vitnene. Vi understreker at ingen elever vil bli avhørt av politiet uten at foresatte blir kontaktet først.

Ordfører Simen Nord fikk raskt beskjed om hendelsen.

- Jeg er dypt sjokkert over å ha fått høre at en elev ble knivstukket på vei til Verket skole i dag tidlig. Ifølge politiet fremstår heldigvis ikke eleven kritisk skadet, sier ordføreren.

Hvis elever eller foresatte har spørsmål eller ønsker å snakke med noen, ta kontakt med helesykepleier på skolen dere tilhører.

- Når noe sånt skjer skaper det selvfølgelig frykt og uro. Det er mange barn som også har vært vitne til det som har skjedd. Vi skal gjøre det vi kan for å ivareta dem som er berørt eller har vært vitner til dette, sier ordfører Simen Nord.

Alle mediehenvendelser rettes til kommunikasjonssjef Therese Evensen på telefon 476 53 839