Aktivere bakgrunnskunnskap | x | x | x | x | x | x | x | x |
Gjenfortelle/lage sammendrag | x | x | x | x | x | x | x | x |
Tankekart | x | x | x | x | x | x | x | x |
Vurdere forfatterens håndverk | | x | x | x | x | x | x | x |
Støttenotater/strukturert tankekart | | x | x | x | x | x | x | x |
Lese og si/tegne noe | | x | x | x | x | x | x | x |
Selektiv understreking/nøkkelord | | | x | x | x | x | x | x |
To-kolonne notat/nøkkelord | | | x | x | x | x | x | x |
Lage spørsmål og svar | | | x | x | x | x | x | x |
VØL-skjema | | | x | x | x | x | x | x |
Bruke ordliste og oppslagsverk | | | | x | x | x | x | x |
Lære ved å skrive/læringslogg | | | | x | x | x | x | x |
Lage overskrifter | | | | x | x | x | x | x |
Venndiagram | | | | | x | x | x | x |
Påstand-bevis | | | | | | x | x | x |
Skrive fakta i skjema | | | | | | x | x | x |