Hvis støyen påvirker flere beboere, er det ofte lurt å involvere borettslaget, sameiet eller utleieren. Sammen kan dere arbeide for å finne en løsning som alle kan være enige om.
Når du sender inn en klage til oss, vennligst inkluder følgende informasjon:
- Hvor støyen kommer fra (nattklubb, festival, utendørs konsert, osv.)
- Identifikasjon av hvem som støyer. (Hvor kommer støyen fra og hvem lager støyen)
- Tidspunkt og varighet for støyen.
- Hvem du representerer (privatperson, skole, sykehus, næring, osv.).
- Beskrivelse av hvordan støyen påvirker deg
Du kan sende klagen til vår epostadresse miljorettet-helsevern@moss.kommune.no.
Vi tar alle klager på alvor og vil gi deg et svar innen tre uker. Dersom det skulle være behov for mer tid for å undersøke saken grundig, vil du motta et foreløpig svar innen 14 dager. Vår målsetting er å hjelpe deg med å løse støyproblemet så effektivt som mulig.