Klage på støy fra arrangementer

Støyproblemer kan være plagsomme, men det er måter å takle dem på. Først bør du prøve å ta kontakt med de som er ansvarlige for støyen, enten det er personer som utfører arbeidet eller eierne av eiendommen. Diskuter problemet og se om det kan løses på en enkel måte.

Hvis støyen påvirker flere beboere, er det ofte lurt å involvere borettslaget, sameiet eller utleieren. Sammen kan dere arbeide for å finne en løsning som alle kan være enige om.

Når du sender inn en klage til oss, vennligst inkluder følgende informasjon:

  • Hvor støyen kommer fra (nattklubb, festival, utendørs konsert, osv.)
  • Identifikasjon av hvem som støyer. (Hvor kommer støyen fra og hvem lager støyen)
  • Tidspunkt og varighet for støyen.
  • Hvem du representerer (privatperson, skole, sykehus, næring, osv.).
  • Beskrivelse av hvordan støyen påvirker deg
     

Du kan sende klagen til vår epostadresse miljorettet-helsevern@moss.kommune.no.

Vi tar alle klager på alvor og vil gi deg et svar innen tre uker. Dersom det skulle være behov for mer tid for å undersøke saken grundig, vil du motta et foreløpig svar innen 14 dager. Vår målsetting er å hjelpe deg med å løse støyproblemet så effektivt som mulig.