Digitale befaringer for prosjekt utomhus i ni barnehager i Moss

Det ble en annerledes tilbudsbefaring for prosjekt Utomhus, oppgradering i ni barnehager i Moss. Prosjektet ledes av MKEiendom og befaringen ble gjennomført ved bruk av droneteknologi. 20 enterprenører møtt opp på Hoppern skole for befaringen. Alle uteområder i barnehager ble filmet i forkant av prosjektets byggeleder Martin Sørby fra byggeleder firma A.L.Høyer Askim. "Det er første gang MKEiendom gjennomfører en virtuell tilbudsbefaring og det blir nok ikke siste gang. Det ble veldig effektivt da det hele tok i overkant av to timer, normalt ville vi brukt en hel dag", forteller Marcela Lie. "Og vi slipper å utsette seg selv og andre for smitte i i disse korona-tider. I tillegg er det miljøvennlig da alle måtte kjøre kun til ett sted", avslutter hun.