Vi vil gjerne varsle deg ved planlagt vedlikehold og andre hendelser innen vann og avløp

Verktøyet vi benytter innhenter opplysninger om beboere og eiere på eiendommer i et område av kommunen vi mener vil være berørt,  og kobler dette opp til deres telefonnumre i offentlige registre, slik at vi kan sende deg SMS eller en talebeskjed dersom du ikke har mobil.

Slik finner vi deg?

Gemini varsling bruker tre registre for å nå ut med informasjon til deg.

Privatpersoner

Kontaktinformasjonen blir hentet fra Kontakt- og reservasjonsregisteret til Digitaliseringsdirektoratet (tidligere Difi). Vi anbefaler deg å legge inn ditt mobiltelefonnummer og din e-postadresse i kontaktregisteret. De fleste henvendelser fra det offentlige henter kontaktinformasjonen herfra, for eksempel til skattemeldingen.

Oppdater kontaktinformasjonen din her (Norge.no)

Bedrifter

Bedriften som er registrert på gateadressen, blir varslet ut fra informasjon registrert i Enhetsregisteret. Kontaktdata for bedrifter blir hentet fra Altinn. Bedrifter med flere adresser bør registrere disse som underenhet hos Brønnøysundregistrene.

Gå til Brønnøysundregisteret her

Tilleggsregister

Tilleggsregister kan du bruke hvis du ønsker å motta varsler for en bedrift eller for en adresse som du ikke er registrert med bostedsadresse på. Tilleggsregisteret benyttes kun av din kommune. Det er derfor viktig at du oppdaterer informasjonen i tilleggsregisteret hvis du flytter til en annen kommune.

Gå til tilleggsregisteret her (Varslemeg.no)

Sårbare virksomheter

Sårbare virksomheter er for eksempel bedrifter som er avhengig av vann for å drive sin virksomhet.
Dette kan være sykehus og medisinske sentre, alders- og sykehjem, lege og tannleger, barnehager og skoler, næringsmiddelprodusenter og bønder/husdyrhold.

Tilleggsregisteret gjør at kontaktpersoner for virksomheter kan knyttes til virksomheten, med sitt telefonnummer. Kontaktpersonen vil da motta varsel fra kommunen samtidig med virksomheten.

Registrer deg i tilleggsregisteret her (Varslemeg.no)

Får du ikke varsler?

1. Er du folkeregistrert på din adresse? Sjekk din adresse i Folkeregisteret her.
  2. Har du oppdatert din elektroniske kontaktinformasjon?
    Oppdater din kontaktinformasjon her.
  3. Husk å melde flytting hvis du bytter adresse

Hemmelig telefonnummer

Hvis du har hemmelig nummer og ønsker varsling, må du registrere deg i tilleggsregisteret. Kryss av for hemmelig nummer når du registrerer deg.

Utsendelsen av varsler driftes av FramWEB AS.
Har du spørsmål om behandlingen av dine personopplysninger kan du lese mer om dette på nettsiden til FramWeb AS: Fram Web - Informasjon om behandling av personopplysninger.
FramWeb AS kan kontaktes via deres kontaktskjema: Fram Web - Kontakt Fram Web via skjema, e-post eller telefon.